KLS PurePrint fik sat retningen for en fødevarecertificering med digital vækstplan

KLS PurePrint fik sat retningen for en fødevarecertificering med digital vækstplan

KLS PurePrint A/S er et af Danmarks største trykkerier med mere end 70 år på bagen. I 2007 besluttede de sig for, sammen med deres bestyrelsen, at arbejde for at blive verdens grønneste trykkeri.

For KLS PurePrint har det altid været afgørende, udover at drifte, at kigge fremad og arbejde strategisk. Derfor har de også deltaget i op til flere projekter med fokus på udvikling, hvor Digitale Veje til Vækst – Vækstplan har været et af dem.

Fødevareemballage er en vigtig og voksende forretning for KLS PurePrint. Med Cradle to Cradle certificeret emballage leverer KLS PurePrint i dag en sikkerhed for, at emballagen er produceret så den er sikker for mennesker og miljø. Emballagen er desuden biologisk nedbrydelig og komposterbar.

Med fokus på fødevarecertificering og digitalisering har KLS PurePrint i samarbejde med en konsulent fra Digitale Veje til Vækst udviklet en vækstplan, der skal arbejde med de formelle krav til fødevareemballage og produktion.  

Kasper Larsen – Kommerciel Direktør for KLS PurePrint udtaler:  

”Det er sundt at vi i disse projekter bliver ”tvunget” til at kigge fremad og ikke bare drifte. Jeg kan klart anbefale andre smv’er at gøre det samme.”

Læs mere om KLS Pureprint og deres grønne tryksager og emballage her